본문 바로가기

영어/SPA & OPIC

[영어] 내 직업, 업무소개

반응형

[질문]

What are your responsibilities at the company you work for? What tasks do you take care of during a typical workday? Please explain in as much detail as possible.

 

회사에서 당신의 책임은 무엇인가요? 일반적인 근무일에 당신은 어떤 업무를 처리하나요? 되도록 상세히 설명해 주세요.

 

 

[답변]

I work in the engineering company as a mechanical engineer. I work for design a mechanical equipment which is installed in plant. I review the drawings for equipment and send an e-mail to give an advice to vendor. I give to vendor assignments and make sure they have everything they need to do their work.

 

My typical day begins by checking e-mails. This usually takes and hour because many people try to get in touch with me. Then i check in with each of my vendors to make sure their projects are going smoothly. If they have a problem, i will go to any length to solve it. For the rest of my day, i write progress reports and plan for upcoming projects.

 

For the most part, i enjoy my job. The only downside of my job is that it can get too busy at times. But overall, my work is very rewarding.

 

 

 

저는 기계 엔지니어로서 엔지니어링 회사에서 일하고 있습니다. 저는 플랜트에 설치되는 기계 장치들을 디자인 하는 일을 맡고 있습니다. 저는 장치 도면들을 검토하고 업체에게 조언하기 위해 e-mail을 보내줍니다. 저는 업체에게 할당된 업무를 주고, 그들이 업무를 하는데 필요한 모든 것을 가지고 있는지 확인합니다.

 

저는 일반적인 하루는 이메일을 확인하는 것으로 시작합니다. 많은 사람들이 제게 연락하려 하기 때문에 이것은 보통 한시간이 걸립니다. 그 다음 저는 업체들이 프로젝트가 원할히 진행되고 있는지 확실히 하기 위해 각 업체들을 확인합니다. 만약 그들에게 문제가 있다면, 저는 그 문제를 해결하기 위해 많은 애를 씁니다. 하루의 나머지 시간에는 진행보고서를 쓰고 다가오는 프로젝트들에 대해 계획을 세웁니다.

 

대체로 저는 제일을 즐깁니다. 제 일의 유일한 단점은 가끔 너무 바빠질 수 있다는 것입니다. 하지만 전반적으로 제 업무는 매우 보람있습니다.

반응형

'영어 > SPA & OPIC' 카테고리의 다른 글

[영어] 초과근무에 대한 찬/반 의견 말하기  (0) 2021.11.21